söndag 17 april 2011

Morgonsvammel...

Jag vaknade innan solen gick upp. Klockan halv sex öppnade mina ögon sig och ville inte sova mer. När det blir så känns det omöjligt att somna om. Det är mitt på dagen för mig. Det skulle varit praktiskt att vakna såhär tidigt om jag hade ett vanligt jobb att sköta. Men nu har jag inte ett vanligt jobb.

Det blir till att koka te och kaffe. Jag hinner dricka båda sorterna. Människorna på gatan hinner gå till sina jobb i lugn och ro. Olika arbetstider för många, men jag har räknat ut att klockan 6, klockan halv 7 och klockan halv 8 är de mest populära tiderna att ta bilen till jobbet.

Magen kurrar. Det finns inget att äta. Lite chips, lite knäckebröd. Jag tar på mig gamla strumpor från tvättkorgen. Det är kallt på golvet, och jag hatar när det fastnar smulor under fötterna.

Jag drömde om båtar, havet och håkan hellström som sjöng. Det var mycket finare i min skärgårdsdröm än i mitt odiskade kök. Hatkärlek till att vakna såhär tidigt. Hatkärlek till hatkärlek.

Här är en bild på mig som skriver så att ni kan relatera:

foto: siri kristinsdottir 

4 kommentarer:

  1. jag hittade på ett alldeles eget skämt i en dröm inatt. det gick såhär:
    - och så var det kossan som hejade på roma..
    jättetråkigt.
    plus att jag visste knappt ens om att jag visste att det finns ett fotbollslag som heter så.

    SvaraRadera
  2. SV: Nej, det känns inte värt det om det bara handlar om 3 månader :( suck

    SvaraRadera
  3. bra skämt ändå anna! undrar om det finns något lag som heter rosa. i så fall har vi ännuett ko-skämt.

    SvaraRadera