måndag 11 april 2011

För hungrig idag



Idag skulle jag ju ha målat! Men helt seriöst är jag så fattig att hungern tagit över allt. Klockan halv fem i eftermiddags tog jag tåget till mamma för att äta. Då hade jag ätit ett gammalt ägg jag hittade i kylen.

Jag vill inte gnälla eller så, men det är inte det roligaste att dricka vatten för att bli mätt.

I alla fall. Jag började skissa lite idag. Det blev en byrå, och ett träd som växer upp ur en av lådorna. Får se om det blir något utav det där...Ingen bild tyvärr. Men imon ska jag ordna med det där.
 Imon ska jag också ordna med mat. Potatis är billigt. Och gröt. Så att jag orkar måla.

Dagens inspiration: Axel Olson



Dagens lista: Inspiration just nu


1. Djur
2. Garderober/byråer
3. Axel Olson
4. Vad nyfödda barn drömmer om
5. Illustrationsjobbet för "Vilja våga flyga".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar